Mobile menu

COI

Forbes сказав — ми зробили: тренди 2017 року, які прижилися в СОІ

1. Інтерактивний контент

Є контент, який ти можеш читати, а є й такий, з яким ти можеш вступати з інтеракцію. Другий варіант набуває все більшої популярності. Сьогодні потрібно думати про те, щоб читачі реагували на інтеракцію, а не пасивно споживали інформацію. Інтерактивний контент може містити голосування, опитування, дослідження, інфографіку і конкурси.

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка

Коли ви не просто розказуєте, а радитесь, то виявляєте повагу до клієнта, зробивши його не просто читачем, а учасником творення бренда.

Інтерактивний контент дає простому читачеві право голосу і допомагає покращити бренд: користувач може сказати про недоліки продукту (як це роблять при коментуванні звичайного тексту), а також похвалити компанію.

Якщо у вас відкритий доступ до коментування, це сприяє поліпшенню конверсії сайту. А якщо ви запропонуєте клієнту не лише переглянути новинки продукції, а й залучите його до обговорення функціоналу чи оформлення своєї нової лінійки, то зразу збільшите охоплення аудиторії в соцмережах. Використовувати такий контент можна по-різному — головне добитися зворотного зв’язку.

Приклади використання інтерактивного контенту в нашій компанії:

Брендові одягу ми надавали послуги фотографування, ведення соцмереж, адміністрували сайт.

Одного разу фотографка відзняла одну сукню на двох моделях, і ми запитали підписників: кого з дівчат вони хочуть бачити на сайті.

Ми не прогадали: аудиторія відреагувала із зацікавленням. Люди відповідали, коментували допис, ставили вподобання, підписувались на соцмережі і, зрештою, купували ту сукню.

Мейл-маркетинг сам по собі є інтерактивним способом комунікації, якщо можна так сказати. А якщо ви ще й поставите адресату запитання, то точно підвищите ймовірність відповіді на свій лист.

Інтерв’ю. Публікація інтерв’ю з директором на сторінці компанії дала нам, по-перше, відповіді на запитання, які цікавили фоловерів, а, по-друге, подарувала можливість поговорити відверто в коментарях. Так можна викласти позицію респондента, а також отримати корисний фідбек.

 

2. Робота з лідерами думок

Що чи хто може бути ефективнішим для продажів, ніж реклама? Відома людина, яка розповідає про ваш продукт своїм фанам та фоловерам. Ця тактика працює, бо люди звикли довіряти відгукам людей, яких поважають. Популярні блогери працюють з брендами, яким довіряють самі, тому вони збільшують кредит довіри до цих продуктів, рекламуючи їх у своїх соцмережах.

 

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка:

Лише згадка кумира про бренд, його чи її позитивний відгук або наочний приклад використання продукції спонукає якщо не купити, то хоча б більше дізнатися про марку та асортимент товарів/послуг.

Деякі бренди працюють за бартером: безкоштовна послуга за згадку бренда. У б’юті-індустрії фідбек моментальний та дієвий.

 

Приклади роботи з лідерами думок в нашій компанії

Для нас лідерами думок виступали різні люди. 

Запрошені експерти:

- для компанії, яка займається масажем, ми записували відео з коментарем лікаря (це був експеримент, який виправдався не вповні: відео мають стосуватися конкретного продукту, а не теми загалом — тоді аудиторія буде зацікавлена. Однак навіть пілотний продукт отримав поширення і вподобання);

- до свого тексту про маніпуляції ми брали коментар психолога (це виявилося корисним і для наших соцмереж, і для сторінки психолога).

 

Популярні особи:

- позитивний коментар відомого програміста про масажний стартап приніс нам не тільки поширення і вподобання. Програмісти — основна ЦА компанії, відгук не був замовним: він і підбадьорив команду масажистів, і поширив їхню славу межи люди. Коментарі показали, що люди хочуть спробувати новинку і дали нам базу потенційних клієнтів.

 

3. Мобільні відео

Коли ви останній раз гортали новини в Facebook? Помітили, що 95 % з них — відео? І от цікавий факт: кількість переглядів відео на мобільних пристроях зростає в 6 разів швидше в порівнянні з динамікою переглядів на десктопах у 2015. До речі, в останньому кварталі 2015 кількість переглядів з мобільних уперше перевищила перегляди з монітора. Ми живемо в еру відео на мобільних, час звикати.

 

Матимемо на увазі, коли зніматимемо J

 

4. Наживо

Хоч ми й досі освоюємо особливості технології, вже зрозуміло, що онлайн-відео розширяють наші можливості. Великий крок до цього зробив Instagram, коли інтегрував опцію Stories (можливість робити короткі трансляції зі збереженням контенту на 24 години — ред.).  Експерти очікують, що впродовж цього року подібні сервіси будуть впроваджуватися й іншими соціальними платформами.

 

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка

Люди люблять жити чужим життям! І втішають їх трансляції з місця подій.

Завжди цікаво побачити, що відбувається за лаштунками, і тут відео стане у пригоді. А розуміння того, що події відбуваються просто зараз, заохочує нічого не пропустити.

 

У яких випадках ми застосовуємо стріми:

-          влаштовуючи онлайн-трансляції з фотосесій: для зростання охоплення постів у своїх  соцмережах;

-          з подій: живе відео з вечірки в Парку культури не лише збільшило охоплення, а ще й підвищило відвідуваність самого парку. Коли бачиш, як там весело, і самому хочеться туди потрапити.

5. Чатботи

«Коли ви чуєте про чатботів, то, напевно, згадуєте про набридливі поп-апи на сайтах початку 2000-х», — Адам Торен, засновник організації Young Entrepreneur та форуму для підприємців BizWarriors, пояснює, що зараз ці технології стали набагато складнішими. Хорошим прикладом є Facebook-бот, який персоналізовано сповіщає про оновлення, події і вітається з користувачем на ім’я. Я розмовляю з людиною чи з ботом? Якщо ви не можете відповісти, це означає, що бот працюєте так, як і було задумано.

 

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка

Чатбот — це справжній помічник, коли на кону репутація компанії. Відповідати користувачам потрібно якнайшвидше, бо запитання, залишене без відповіді, викличе в підписника лише роздратування. Коли у вас багато справ, ви не маєте доступу до інтернету, а питання уже світиться в непрочитаних, потрібно кликати на допомогу чатбота. Він відправить заготовлене наперед повідомлення (так працює Facebook і більшість месенджерів); швидкі відповіді піднімають рейтинг сторінки.

 

Приклади роботи з чатоботами в нашій компанії:

За допомогою чатбота можна здійснювати розсилку тематичних статей, якщо користувач попередньо підпишеться на отримання такої інформації. Таку опцію пропонував сайт ВКонтакте.

Наш Facebook-бот інтегрований з Бітрікс-24 і працює на «відмінно»!

 

6. Розширена реальність

Пам’ятаєте вулиці, наводнені людьми, що бігають у пошуку покемонів? Феномен цієї гри зайвий раз доводить, що розширення реальності є фінансово виправданим. Додання онлайну в реальність — це можливість, яка є плідною для маркетологів та бізнесменів.

 

А це ідея!

 

7. Короткотривалий контент

Чим так приваблює людей Snapchat? Відповідь проста: тимчасовістю існування контенту. Snapchat — це більше, ніж просто платформа для спілкування. Він показав людям, що таке цінність моменту. А це є найголовнішою привабою для покоління Z, когорти людей з об’ємом уваги 8 секунд. І причиною інтегрувати короткотривалий контент у вашу бізнес-стратегію.

 

Короткотривалий контент? — Ні, ще не пробували.

 

8. Стратегії майбутнього

Майбутнє — мобільне. Кількість людей, які надають перевагу смартфону перед стаціонарним комп’ютером стабільно збільшується. Якщо ви не надсилаєте свій контент, рекламу чи інші онлайн-матеріали користувачу мобільних телефонів, то втрачаєте безліч можливостей. Запам’ятайте: йдеться не лише про оптимізацію мобільної версії, а й про створення контенту, який би задовольняв користувачів з активним способом життя.

 

Приклади роботи з активними користувачами в нашій компанії:

Стріми (див. п. 4).

Клікабельні елементи і активні кнопки в електронних листах, на сайтах і лендінгах.

Швидкість завантаження сайту, оптимізація мобільної версії — як пріоритетна задача в роботі з вебом.

 

9. Персоналізація

Персоналізація — це сегментування контенту з метою охоплення різних представників аудиторії на основі їхніх вподобань. Загальна формула — створення окремих списків, за якими розсилається контент, адаптований під користувача (який реально в ньому зацікавлений). У світі, де так багато контенту і так мало часу, персоналізація — саме те, що потрібно брендам, зацікавленим у споживачах.

 

Анастасія Сєрікова, редакторка

1. Насамперед ми персоналізували пости в соцмережах. Оголошення на стовпах типу «робота для філологів» привертають увагу, хоч і висять на тих стовпах вже десяток років.

Пости для мам, вчителів, гостей парку, адораторів одягу зі шкіри пітона, екологів та офісних працівників мають бути різними. А коли людина бачить звернення до себе, ймовірність, що вона опустить очі нижче і прочитає весь текст, зростає.

2. Пошта. В2В і В2С люблять читати різне — і це факт. Люди хочуть уваги, бізнес — конкретики.

Ми писали на замовлення банку два листи: до юридичних і до фізичних осіб. Вони мали один смисл, але темою, формою, структурою і постскриптумом не були навіть схожі.

3. Те саме стосується комерційних пропозицій. Послуги, яких потенційні клієнти можуть потребувати від рекламної агенції, відрізняються. Є компанії без сайтів, а є такі, що потребують тільки оновлення своїх сторінок. Готелі, ресторани, бутики квітів, розважальні комплекси, панчішні фабрики — їм потрібно різне для успішності бізнесу. І від того, чи зможемо ми зрозуміти їх інтерес, залежить, чи стануть вони нашими клієнтами.

4. Контекстна реклама. Таргетинг. Реклама Facebook, яку можна налаштувати під вік, стать, геолокацію та інтереси — це просто знахідка для сегментації аудиторії та персоналізації послань.

 

10. Нативна реклама

Глядачі, фоловери та клієнти вже набили оскомину рекламними трюками, а маркетологам стає все важче привертати їхню увагу і завойовувати довіру. Нативна реклама — це коли реклама так інтегрована в контент, що становить цінність для читачів. Шукайте варіанти органічного поєднання реклами з текстом замість того, щоб просто грузити людей закликами.

 

Анастасія Сєрікова, редакторка

Грузити людей — це зло. Ключові фрази — це мука для копірайтера. І, як показують останні дослідження, гугл більше любить «природний контент». Ми розуміємо нативну рекламу як таку, що крутиться довкола інтересів споживача, а не рекламованого товару. Читаємо platfor.ma і беремо з них приклад.

 

Приклади використання нативної реклами в нашій компанії:

1. З таким підходом рекламою може бути, наприклад, інтерв’ю. Одне таке ми робили. Воно зайняло 19 сторінок і зо два тижні розшифрування, але вже за добу за показниками охоплення перевершило наші сподівання. Розмова відбувалася з директоркою дитячого навчального закладу: в матеріалі ми розповіли факти з біографії, а поміж ними говорили про особливості педагогічного підходу її самої і вчителів, які працюють у закладі. Запостивши матеріал під час «гарячого» освітнього сезону, ми привабили до центру нових батьків і, відповідно, нових учнів.

2. Соцмережі. Існують пости відверто рекламні, а є розважальні. Вдало сформульований пост такого типу працює не гірше рекламного. Наприклад, для пабліку парку можна дати підбірку активностей, які можна спробувати просто неба.

3. Для сайту-гіда ми готували цикл статей про туристичні об’єкти. Без закликів придбати тур, забронювати готель тощо. Тільки «смачна» і корисна інформація про конкретну місцинку. Такий метод ми використали також, готуючи блогові статті для інтернет-магазину освітлювальної техніки. Перекладена й адаптована стаття з поважного ресурсу із зазначенням вітчизняних моделей техніки, які, до речі, є на нашому сайті ;)

 

11. Маркетингова автоматизація

Навіщо робити те саме знову й знову, якщо процес можна автоматизувати раз і назавжди? Автоматизація набирає все більшої популярності серед маркетологів і бізнесменів. Застосунки Marketo і Hubspot стали простішими і доступними для юзера, зробивши тим самим автоматизацію звичайним явищем.

 

Ці програми об’єднують кілька інструментів за раз. Сам собі маркетолог, іншими словами. Вони допомагають зрозуміти, що не так ви робите в бізнесі, і коштують грошей. Але, кажуть, воно того варте. Ми не користуємося, бо зорієнтовані на індивідуального клієнта, ці ж програми ефективні, коли йдеться про роботу з базою понад 1 000 людей одночасно (наприклад, інтернет-магазини). Більше про автоматизацію можна знайти тут.

 

12. Направлений маркетинг

Один із найефективніших способів розширити свою історію — додати в неї привабливий елемент. Бренди, які мають у портфоліо проекти pro bono або влаштовують всередині компанії благодійні акції, знаходять більше відгуків у серцях споживачів.

 

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка

Тут нам є, що розповісти, бо ми час від часу беремося за некомерційні цікаві проекти. А що з цього можна мати, крім плюсика в списку своїх чеснот?

 

1. Парк культури ім. Б. Хмельницького

COI робили сайт, створили мобільну версію, підтримуємо соцмережі тощо. 

Періодично наша команда ходить на атракціони — це із заохочувальних плюшок.

Знайомства — це по-друге. Керівництво Парку є членами екоспільноти Львова. Тому ми теж брали участь у вирішенні екопроблем міста, що є особистим предметом зацікавлення кількох учасників нашої команди.

 

2. Краплина для життя

Проект, який пропагує донорство. Ми робимо фотосесію для донорів. Для нашої компанії — «сарафанна» реклама.

 

Всередині компанії ми проводимо акції, про які звітуємо в соцмережах: продавали на аукціоні власноруч зроблені новорічні іграшки, збираємо речі для дитбудинків тощо.

 

Наші маркетологи помітили, що пости про «внутрішнє» життя (корпоративи, Х-box, пивні змагання, ловіння покемонів або розбивання піньяти) популярніші за «чужі» новини. Тому і в пабліках, які ми ведемо, намагаємося робити «прямі включення»: йдеться і про відео, і про фото (наприклад, відео з дитячого свята чи фото працівників швейної фабрики під час роботи). «Живі» матеріали реально працюють.

Крім того, пости зсередини компанії приваблюють потенційних працівників.

 

13. Інфоорієнтований маркетинг

Існує два типи маркетологів: ті, хто використовує популярні методи, і ті, хто в роботі користується дієвими способами, незалежно від того, популярні вони чи ні. Дані допомагають маркетологам обрати ефективні методи і тактики для діяльності. Однак якщо ви не знайомі з Facebook-рекламою чи, наприклад, показниками конверсії, то ви не володієте найважливішими інструментами професіонала.

 

Анастасія Пристайко, клієнт-менеджерка

Нові знання отримуються під час роботи. Так, є конференції, є must read. Але найбільше вчишся тоді, коли просто нікуди від того дітися. Реальний приклад. Нещодавно ми почали робити мейл-розсилку. Спробували кілька програм, розбиралися з функціоналом і шукаємо інструмент, який би ідеально закрив потреби нашої компанії.

Challenge accepted!

 

14. Купити!

Ми плавно входимо в еру, коли для покупки товару нам непотрібно блукати просторами інтернету в пошуках потрібного сайту. Якщо вже користувач знаходиться в соціальній мережі, то чому йому потрібно її покидати, аби купити щось? Кнопка «купити» скоро перетворила соціальні мережі на платформи, де можна не лише почитати новини чи обмінятися повідомленням, але й зробити покупки.

 

Кнопка «купити» має бути великою, в інтернет-магазині — розміщатися під кожним товаром. Про це пам’ятають наші програмісти і так програмують сайти для клієнтів. У листах, які ми складаємо для своїх клієнтів, клікабельні кнопки вже є.

 

15. Dark social 

Найтяжче у відслідковуванні трафіку, аналізі конверсії та реакцій у соцмережах  — це те, що основні джерела інформації лишаються закритими (люди правдивіші і щедріші на емоції в приватних повідомленнях, а не на стінах і в спільнотах; частіше вони діляться записами і рекомендують товари одне одному в приватних повідомленнях — ред.). Зі зростанням популярності месенджерів потрібно інвестувати в інструменти на кшталт Google Analytics та GetSocial.io, за допомогою яких можна дізнатися звідки береться «прихований» трафік (скільки переходів відбувається напряму, а скільки — із соцмереж — ред.).

 

Старанно аналітикуємо, а потім аналізуємо, що нааналітикували. Дослідження на «прихованість» інформації проводимо для одного клієнта, що має рекламу на Facebook: рахуємо, скільки переходів на сайт було зі сторінки в соцмережі, а скільки — з інших ресурсів.

 

16. Розумний дім

А ви б хотіли мати холодильник, що розмовляє? Скажімо, інформує вас про брак молока чи навіть сам замовляє їжу? Все більше побутових предметів мають підключення до інтернету. Цей тренд відкриває нові можливості брендам і маркетологам для інтеграції з побутом споживачів. Придивіться до нього — не проґавте майбутнього!

 

У нас в офісі зі смарт-новинок — ключі від вбиральні на Bluetooth. Пішов із ними додому, і на смартфоні блимає тривожний сигнал. Ще — двері, які знають команду з обличчя і вітаються щоранку. Маємо також робота-пилососса, який починає працювати у визначений і запрограмований час.

Олександр Юров, технічний директор

Минулого року ми думали зробити робота на платформі Arduino, щоб капці носив чи щось у тому дусі. Але ідея не прижилася.

А зараз якраз плануємо залучити в команду людей, які би працювали над розробкою ІОТ-мережі (Internet of Things) на базі технології Blockchain.

Датчик, який реагує на рівень шуму в офісі, — теж у проекті розробки.

17. Більше ніж просто перегляд

Сьогодні більшість компаній оцінює свій успіх за кількістю переглядів. Замість того, щоб фокусуватися на переглядах та кліках, компаніям слід вираховувати свій фінансовий результат на підписках, завантаженнях і покупках.

 

Ми — з тих компаній, які зважають на кінцевий результат.

 

Нещодавно для магазину меблів проводили акцію в Facebook: анонсували знижку 50 %. Гарно відфотографували, попрацювали над текстом і запустили рекламу. Ми охопили більше ста тисяч людей, кінцеві результати по замовленнях товару втішили нас і привели нам нового клієнта.

Реальні цифри — це важливо ?.

 

14 із 17: перевірку трендами Forbes ми пройшли!

Більше персоналізувати, більше відео, більше роботів — план на наступні півроку ми вже маємо.

 

 

Поділитися посиланням