Mobile menu

COI

Фототренди: версія 2017

Кожен рік вносить в наше життя щось нове. Фотографія — не виняток. Як мистецтво вона зараз розвивається шаленими темпами. Майбутнє індустрії яскраве та багатообіцяюче, адже розквіт комерційного фото обумовлений розвитком цифрових технологій. За даними BBC Research, станом на 2017 рік ринок комерційного знімання в порівнянні з минулими роками виріс на 3.8 % і оцінюється в понад 100 мільярдів доларів.

Часи змінюються, а разом з ним змінюється ринок та цілі індустрії, включаючи й фотографію. 2017 рік підготував для нас багато інновацій, про які  детальніше йтиметься далі.

  1. ФОТО З ПОДОРОЖЕЙ

Митці-мандрівники хизуються світлинами з подорожей у своїх портфоліо. Все більше й більше людей подорожує та відкриває досі незвідані куточки нашої планети, закарбовуючи їх у кадрі. Саме фотографії з подорожей — головний тренд у редакційному та комерційному світі.

  1. ФОКУС В СТУДІЮ!

Правильний ракурс і фокус є важливими факторами в фотомистецтві. Розташування, точний вибір об’єктів для знімання — запорука високої якості фотографій. Фокусування на конкретному предметі та затемнення іншого також відіграють важливу роль. Візуальна естетика та структура фотографії (пер. — розміщення предметів відносно один одного ) — +1 тренд 2017 року.

  1. ЯКІСТЬ ВАЖЛИВА

Кількість людей, зацікавлених у фотографії як професії, суттєво збільшилася за останні десятиліття. Все більше й більше людей навчаються фотографії та візуальній грамотності, мають у своєму арсеналі серйозне технічне оснащення. Якість задає тон!

  1. УВАГА ДО СВІТЛА

Правильно налаштоване світло — запорука успіху фотографії. Висвітлення та тінь є саме тими деталями фотографії, на які найчастіше звертають увагу. Незалежно  від бюджету фотознімання, фотографи зазвичай звертаються до спеціалістів по освітленню для його коректного налаштування.

  1. ФОТОГРАФІЇ ЗАПОЛОНИЛИ СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

Все більше й більше людей використовують соціальні мережі як платформу для демонстрації своїх фоторобіт. Багато хто завдяки своїм знімкам здобув визнання та славу. Як стверджують експерти, з часом соціальні мережі витіснять друковані видання та пресу, а ще згодом останні й зовсім зникнуть як явище.

  1. ВИБУХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ ТА ТВОРЧОСТІ

Популярність галузі призводить до наповнення ринку професійним і простим у використанні обладнанням, яке відрізняється ціною, способом використання, технологією тощо. Наявність технічних можливостей стимулює людей експериментувати. Результатами такої творчості є високоякісні фото. Отже, експерименти з устаткуванням та нестандартний підхід до фотографії — це ще один тренд 2017 року.

  1. ТЕХНІКА — НАШЕ ВСЕ

Техніка виконання фото та його ідея означають трішки більше, ніж просто гарний кадр. Візуальна естетика та якість — це те, чого легко можна навчитися з досвідом, а от техніка — поняття індивідуальне, яке напряму залежить від внутрішнього світу фотографа. Ефект плівки потихеньку відходить у минуле, а вибіркове кольорування та біла віньєтка, навпаки, стають популярними. Оскільки все більше людей обирають фотографію як професію, індивідуальна техніка, власний почерк фотографа — це саме те, що буде популярним не лише у 2017 році, а й надалі.

  1. МОЛОДЬ — ВПЕРЕД!

Фотографія — сфера, у якій легко проявити себе незалежно від статі, походження та віку, особливо це стосується молоді, адже вона з народження знаходиться серед моніторів і має тягу до всього цифрового. Окрім того, молоді люди вміють користуватися сучасним фотооснащенням і мають свіжий погляд. Їхнє бачення світу і техніка можуть визначити подальший розвиток цього напряму. Історичні фотографії та корифеї індустрії, проте, залишаються прикладом для наступних поколінь фотографів і надихають їх на нові проекти.

  1. КРЕАТИВНІ СПОСОБИ НАРАЦІЇ

Візуальні історії — це фотожурнали та книги, за допомогою яких можна розповідати історії (не слід плутати з фотожурналістикою), які розширюють стандартну схему подачі матеріалу. Для створення візуальної історії потрібно мати добре розвинене візуальне мислення і неабиякий талант.

  1. ВИТОНЧЕНЕ МИСТЕЦТВО ФОТОГРАФІЇ

Останній тренд у фотографії — закарбувати бачення фотографа у світлині. Цінності, значення та емоції у фотографії дуже важливі, адже це надає їй більшої глибини та індивідуальності. Меседж, який автор вкладає в свої фото, — ось що приваблює людей.

  1. ВІДЕОАТАКА

Відео продовжуватиме завойовувати популярність серед глядачів. За допомогою відео між людьми встановлюється зв’язок, створюється враження безпосередньої і особистої участі у відтвореному процесі.

  1. БРЕНД-КОМУНІКАЦІЯ

Люди хочуть відчувати зв’язок з конкретним брендом до того, як почнуть користуватися його продукцією. Бренд-комунікація та реклама відіграють важливу роль на етапі знайомства. Мета — рекламувати продукцію в реальних умовах користування звичайними людьми. Потенційні клієнти хочуть бачити правду, тому від таких фотографій, зазвичай, очікують неідеальності, фактурності та навіть спонтанності.

КОМЕНТАР ФОТОГРАФКИ ТЕТЯНИ ВІЛЬЧИНСЬКОЇ

На українському ринку вищеописані тренди також працюють: як у мистецькій фотографії, так і в комерційній. Вітчизняні фотографи охочі до експериментів з фокусом, ракурсом та світлом.

Окрім того, я б хотіла додати, що тяжке, габаритне професійне оснащення йде в минуле, а йому на зміну приходять компактні камери, які за якістю фото не поступаються своїм попередникам.

Від фотографів все частіше можна почути про новий різновид фотомистецтва — мобілографію — знімання на камеру смартфону. Так, ви все правильно прочитали: професійні фотографи знімають смартфоном, скажімо, весілля. Такі фото виходять якісними завдяки технічним можливостям вбудованих камер, а також мають своєрідну естетику, яка приваблює природністю, експромтом та емоціями.

Переклала з англійської: Тетяна Бойко

Фото: Тетяна Вільчинська

Поділитися посиланням