Mobile menu

COI

Що таке прокрастинація

30.04.2018 Popkov Ihor

Прокрастинація — це відкладання важливих справ на потім, вона прирівнюється до поганих звичок, асоціюється з лінню і витрачанням часу на справи, які не є важливими.

Розберемо на прикладі.

У мене є цікава ідея для проекту (сайту, додатка, книги, статті), я готую все, що мені знадобиться для реалізації цієї ідеї, прибираю робочий стіл, встановлюю потрібні програми, розписую початкові задачі і… Все, це все, що я зробив, далі йде прокрастинація: день за днем я відкладаю виконання завдань, поки взагалі не забуваю про цю ідею.

А чому ж це відбувається? Людині легше подивитись одну серію серіалу, почитати пости в соцмережах чи зіграти в якусь комп’ютерну гру, ніж сісти і почати робити дійсно важливі речі. На роботі відбувається щось схоже, так ми виконуємо завдання день у день, бо на роботі треба працювати, дармоїдам ніхто не платить. Ти працюєш, можливо, не дуже продуктивно, витрачаючи багато часу на перевірку соцмереж, пошти, на розваги, куріння, розмови. Потім приходить час дедлайну, коли вже немає часу так відпочивати, і ти працюєш безперестанку, щоб вкластися в терміни. І коли проект зданий, ти з полегшенням видихаєш, а потім цикл знову починається.

Можна сказати «ну всі так роблять», так в чому проблема?
Проблема з’являється тоді, коли немає термінів. У життєвих цілей немає дедлайну, а це означає, що періоду, коли ти пашеш, щоб встигнути, не буде. Хочеться вивчити щось нове, щоб підвищити якість праці, хочеться читати 1 книжку на тиждень, хочеться об’їздити весь світ. Люди хочуть зробити багато, але довкола дуже багато речей, які дозволяють отримати короткочасне задоволення і не потребують багато сил. То як же зрушитись з мертвої точки і перестати відкладати важливі справи як на роботі, так і в житті?

Страх початку

Чому ми не можемо почати щось? В основному це через страх, страх початку. Щоб побороти цей страх старту, потрібно просто сісти і робити завдання 5 хвилин. Результатом може бути одне з двох:

  1. Ти зрозумієш, що треба відволіктись, взяти якесь інше завдання. Чи відпочити декілька хвилин і обдумати його.

  2. А може статись, що завдання так затягне, що ти тільки через годину-дві зрозумієш, що зробив вже велику частину його, а страх пропав.

Найкраще усвідомити цей страх на початку робочого дня, адже багато людей не працюють першу годину на роботі, а просто залипають в інтернеті.

3 способи прокрастинувати менше  

Щоб не відволікатись на неважливі речі, зверніть увагу на таке:

  1. Блокування непотрібних сайтів

Інтернет дуже відволікає від роботи; так і хочеться зайти на якийсь сайт всього на декілька хвилин. Але ці декілька хвилин можуть перетворитись на 10-20 або навіть зайняти нас на цілу годину. У мене навіть розвинулась звичка: коли я відкривав браузер, то зразу набирав на клавіатурі reddit. Найкращим виходом в цьому випадку для мене було поставити розширення для браузера, яке блокує сайти, задати всі сайти, які забирають багато часу, встановити час, коли вони будуть заблоковані.

  1. Сповіщення вбивають продуктивність

Ще один убивця продуктивності це сповіщення. З одного боку, сповіщення — це чудова річ, яка дозволяє дізнаватись про щось важливе дуже швидко, з іншого — вони відволікають від важливіших справ. Ми не помічаємо, як відволіклися, і, замість того щоб працювати, читаємо якусь статтю чи переписуємось з другом. Тому ліпше визначити, яким додаткам дозволяти надсилати сповіщення, а яким ні. Залишити тільки ті повідомлення, які важливі для роботи.

  1. Музика для роботи

Люди, які працюють в одному робочому просторі, можуть заважати один одному. Часті розмови між колегами, робочі та не робочі, дуже сильно відволікають від роботи — потрібно якось відгороджуватись від цього. Прослуховування музики через навушники легко вирішує цю проблему. Відволікання від робочого процесу буде меншим, та й колеги рідше звертатимуться вербально. Якщо якесь питання можна швидко вирішити одним реченням, то ліпше писати один одному в корпоративному месенджері, навіть якщо ви сидите один біля одного.

Життя надто коротке. Непотрібно витрачати час на речі, які не вплинуть на твоє майбутнє.

І наостанок: якщо вас зацікавила тема прокрастинації, то подивіться цікавий виступ з TEDtalks, який надихнув мене до написання цієї статті.

https://www.ted.com/talks/tim_urban_inside_the_mind_of_a_master_procrastinator

Поділитися посиланням