Mobile menu

COI

Соціальні мережі: інструкція з використання

Створення кожної з соціальних мереж переслідувало конкретну мету, яка на сьогоднішній день може навіть не бути ключовою в її функціоналі. Тема створення і призначення соцмереж суперечлива загалом, важко навіть точно сказати, коли була запущена перша піпл нетворк. Будемо відштовхуватись від 1995 року, коли Ренді Конрад запустив Classmates.com — першу соцмережу в сучасному розумінні. Коло закрутилося неймовірно швидко після введення поняття Web 2.0 і саме цей момент більшість називає початком ери соціальних мереж.

З того часу розвиток галузі відбувається не просто семимильними кроками, а гігантськими стрибками. Уже в 2004 році в студентському гуртожитку Цукерберг і компанія запускають Facebook і після цього відбувається справжня революція в сфері соціальних мереж: виникають широко використовувані зараз Twitter, LinkedIn і MySpace і вже значно пізніше, в ніч на 6 жовтня 2010 року, Кевін Систром запускає Instagram.

Найпопулярнішими на сьогоднішній день соціальними мережами є Facebook та Instagram, і саме на їх прикладах спробуємо сформувати перелік порад і побажань, які зможуть зробити профіль і бренд успішними.

Facebook

Неодмінною складовою успіху сторінки на Facebook є привабливе оформлення: воно викликає бажання переглянути контент навіть тоді, коли тематика початково не зацікавила. Відповідно, потрібно приділити максимум уваги неймінгу та створенню слогана, а також підбору фото профілю та обкладинки, вибору шрифтів і кольорів для створення банера — подбати про дизайн.

Вкладки з інформацією про себе чи про заклад / організацію створені для того, щоб ви їх неодмінно заповнили. Максимум контактів та інформації сформує про людину чи бренд цілісне враження, пояснить, що можна дізнатись і отримати як від самої сторінки, так і від організації.

Таку ж колосальну роль відіграє первинне наповнення сторінки, яке створить її характер і пояснить, на чому спеціалізується бренд або чим цікавиться особа. Первинне наповнення — це перше враження, його можна створити тільки один раз і в даному випадку воно неодмінно має бути вдалим.

Якщо це персональна сторінка, то подальші дії елементарно прості: пошук друзів, цікаві публікації, підтримка контакту з френдами і фоловерами, а якщо сторінка спрямована на просування бренда, то наступним кроком є створення рубрик і розробка плану публікацій. Відповідно до нього готуються майбутні пости у перший час щонайменше на тиждень. Рекомендовано, щоб у постах був прямий або непрямий заклик до коментування, поширення, повторного відвідування сторінки, так звані Call-To-Action.

Створивши симпатичну сторінку і первинно наповнивши її, отримавши перших підписників, максимум уваги потрібно приділяти контенту. Важливо, щоб він періодично виринав в стрічках новин підписників, але не сприймався як нав’язлива реклама, якої надто багато і якої захочеться позбутись.

Відео рекомендовано «заливати» напряму, а не робити репост з YouTube. Це значно полегшує перегляд відеозаписів через мобільні додатки. Сінемаграми, gifs, coubs — усі ці інструменти теж добре себе зарекомендували, не варто ними нехтувати.

Instagram

Специфіка Instagram’у пов’язана з особливістю контенту — поширення фото і відео. Додавати до них підписи і хештеги рекомендується: вони роблять образ і профіль більш цілісним, дають змогу новому користувачу зрозуміти, в чому специфіка сторінки. Оптимальна кількість хештегів для одного поста — 3-4, в жодному випадку не 20.

Перед запуском власної сторінки рекомендовано переглянути акаунти популярних брендів, зрозуміти, чим вони вам подобаються, а чим — ні. Певні характеристики можна перенести на власний. Існує безліч абсолютно різних тематичних блогів, але, як свідчить статистика, більшість з них об’єднує дотримання певних правил. Ось, власне, статистичні дані:

  • зображення з високою яскравістю набирають на 24 % більше лайків, ніж тьмяні;
  • зображення з фоном лайкають на 29 % частіше, аніж всі інші;
  • фотографії, на яких переважає синій колір, набирають на 24 % більше лайків, аніж червоні;
  • фото, на яких домінує один колір, набирають більше лайків, ніж ті, на яких є кілька домінуючих кольорів;
  • висока та середня насиченість на фото знижує кількість імовірних лайків на 18 %;
  • понад 79 % лайків отримують фото з видимою текстурою.

Орієнтуючись на ці правила, варто все ж враховувати власні смаки, побажання і погляди, не боятись спробувати щось новаторське і оригінальне, якщо ви в цьому впевнені хоча б на 90 %.

Обробляючи фото, варто застосовувати один, максимум два фільтри, які схожі між собою. У такому випадку фото створюватимуть цілісну картину і профіль стане впізнаваним. При цьому рекомендуємо користуватись додатками типу VSCO і Snapseed замість стандартних фільтрів, які пропонує Instagram.

Однією з основних характеристик успішного профілю в соціальній мережі є наявність чіткого контент-плану і систематичність запостів. Має значення довжина посту і час, в який його публікують. Наприклад, оптимальний об’єм підпису до фото — 40-70 символів. Довші тексти теж мають місце, але їх кількість повинна співвідноситись до кількості коротких як 1:4.

Найоптимальніший час публікацій різний для кожної соціальної мережі. Наприклад, для Instagram діє правило 12, 15, 22. Якщо в профілю вже є читачі, з допомогою одного з аналітичних сервісів варто відслідковувати, в який день тижня і час доби його переглядає найбільша кількість користувачів і результати дослідження використовувати в плануванні постингу.

Пости в Facebook отримують максимальну віддачу в період з 13:00 до 16:00. Максимальна кількість переходів за посиланнями спостерігається в 15:00 в середу. До 8:00 та після 20:00 чогось важливого на сторінці в Facebook постити не варто, так само як і в вихідні. Щоб опублікувати ранковий пост варто дочекатись 11:00. Знову ж таки, необхідна щотижнева і щомісячна аналітика, яка дасть змогу визначити оптимальний час постингу для конкретної спільноти і цільової аудиторії. З такою ж періодичністю аналізуйте показники охоплення, перегляду і вподобання контенту, визначайте, які теми найбільш цікаві користувачам, які збирають найбільше лайків і шерів і зосереджуйтесь на них та дотичних. Неактуальні теми варто вилучити з контент-плану або звести їх кількість до мінімуму.

Якщо ідеї для публікацій вичерпуються надто швидко, можна заручитись допомогою сервісів типу portent.com, hubspot.com і подібних, які генерують заголовки відповідно до вказаних слів і «підкидають» ідеї для контенту.

Поділитися посиланням